۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

سخنی با جوانان


جوانی زمان پویایی و شکوفایی و اوج آمادگی برای تلاش و برگزیدن راه زندگی است . همه گذر عمرشان فقط یکبار صورت میگیرد از کودکی و نوجوانی تا جوانی و میانسالی و پیری عمر آدمی به شمار میاید و با حرکت زمان عمر انسان نیز سپری میشود و راه برگشتی نیست .

آنکه از جوانی خود بهره سازنده و سودمند ببرد براستی که بهترین کار در زندگی اش را انجام داده است و چه زیباست که روان آدمی در دوران نوجوانی و جوانی به زیباترین کردار و گفتار آمیخته شود و با بهرمندی از اندوخته دیگران شایسته ترین راه خوشبختی و پیروزی را بیابد .
جوان در جستجوی حرکت است خصلت جوان جنبش و شکوفایی و تلاش است فقط باید در مسیر درست قرار گیرد و آنانی که وظیفه و مسئولیت پرورش و آموزش و آمادگی جوانان را دارند وظایف خود را بدرستی انجام دهند تا این بخش از زندگی انسانها که بهترین و کار آمدترین زمان عمر است به هدر نرود و تباه نشود .
حال بنگریم در جامعه ما چه کسانی مسئول این امر مهم  هستند و تا چه اندازه به وظایف خود در این راستا عمل میکنند . پدر و مادر ، خانواده ، آموزگاران و اساتید ، مسئولین فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ... ؟ براستی چه کسانی باید از تباه شدن جوانان این سرزمین جلوگیری کرده و زمینه های مساعد را برای ظهور و نمایان شدن توانایی و استعداد جوانان مهیا کنند ؟
بودجه و امکانات مالی و فرهنگی و قانونی در دست چه کسانی است و تا چه اندازه در این امر تلاش کردند و میکنند ؟  آیا اینک در کشوری با سرمایه های فراوان ، امکانات و زمینه های مناسب برای پیشرفت و موفقیت جوانان ایجاد شده است ؟ آنانی که به خصوصی ترین زندگی مردمان دخالت کرده و حریم شخصی افراد را میشکنند آیا به وظیفه ای که در قبال آموزش ، ایجاد رفاه اجتماعی ، بها دادن به استعدادهای درخشان و توانایی نهفته جوانان دارند و تمامی امکانات و سرمایه مملکت در دستانشان است به درستی عمل کرده اند ؟
ای جوانان ایران زمین
اندکی بیاندیشیم و بنگریم که در کشورمان چگونه با جوانان برخورد میشود .
فقر و نداری در هر گوشه ای از کشور بیداد میکند . بلای خانمان سوز مواد مخدر در هر کوی و برزنی دیده میشود . سلب آزادی های اجتماعی برای جوانان هر روز بیشتر و حلقه محاصره اش تنگتر میگردد . مهمترین اصل که فرهنگ والاست در حال تبدیل شدن به ضد فرهنگ است . احترام به پدر و مادر ، تکریم بزرگان ، گرایش به موارد ضد انسانی و دور شدن از اخلاق شایسته ای که برازنده هر جوان ایرانی است در جامعه مان نمود پیدا کرده است . در بین دانش آموزان و دانشجویان چه مواردی در حال گسترش است .؟
سالهاست که برای نابودی سرمایه های کشور عزیزمان نقشه های شوم کشیدند . چه بیگانگان خودپرست و چه بیگانه دوستان ناآگاه چه خواسته یا ناخواسته ، چه آشکار یا پنهان آنچه در توان داشته اند همچون گلوله ای زهرآگین جوانان و مردان و زنان ایرانی را در این سرزمین نشانه گرفته اند .
درد آورتر اینکه هر فرد یا گروهی که در خود توانایی ایجاد امکانات و زمینه مساعد برای پرورش و شکوفایی نسل جوان را داشته و بدون حمایت دولتی اقدام و تلاشهای پسندیده ای کرده است نیز مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و با شدیدترین حملات و ناجوانمردانه ترین برخورد های قهر آمیز روبرو گشته اند .که در این میان برخی مورد تهمت و افتراهای بی اساس و کذب قرار گرفتند و در سیاهچال ها اسیر گشتند و برخی نیز سکوت اختیار نمودند که آنهای که جلای وطن کردند نیز باید به آن افزود .
هنوز بوی جوانمردی و عزت و نوع دوستی در کشوری که غرق در فساد و آلودگی مسئولینش است به مشام میرسد و هنوز ایرانیانی هستند که نه فقط در شعار و حرف بلکه در عمل و کردار با عزمی راسخ برای رهایی میهن و نجات جوانان با همدلی و همراهی همدیگر تلاش نمایند و بر اهداف والای خود استوار بمانند . نیک اندیشانی که خود و مجموعه شان را از هیاهوی سیاست و دورویی دور داشته و بدون اتکا به بیگانگان راه پرفراز و نشیب برای کسب افتخار را ادامه میدهند و از نشستن و تماشای نابودی کشورشان بیزارند و همچنان برای سربلندی سرزمینشان کوشا هستند . نمونه این کار پسندیده و جذاب مجموعه سرافراز رزمگاه کماندو ایران است که بصورت مستقل و استوار شیواترین روش گسترش فرهنگ والایمان را در قالب ورزشی برخاسته از اصالت ایرانیان و هویت فرهنگیمان نمایان ساخت . اما همچنان که با همه تشکل های خودجوش و مردمی در این حکومت برخورد گردیده ، با این مجموعه بزرگ و شایسته نیز مقابله ای جدی و ناجوانمردانه شده است . از بازداشت و زندان و پرونده سازی و اتهام های بی اساس گرفته تا محرومیت های اجتماعی و مالی و ویرانی اماکن شخصی که همچون غارتگران تاریخ ایران است اما جوانان مبارز و استوارش برای اهداف والایشان تسلیم زورگویی ها و ستم های حاکمان ظالم نشدند و آنچنان بر راه خود ثابت قدم هستند که تاریخ ازافتخار آنان خواهد گفت .
جوانان سرزمین اهورایی را به همراهی میخوانیم تا دست در دست هم برای سربلندی و آزادی ایران تلاش نماییم و به پیروزی و آزادی رسیم .
 دوران جوانی را از دست ندهیم و از گرفتار شدن در دامها و فریب های دشمنان بیگانه پسند و دوست ستیز خود را برهیم که امروز میتوانیم با همبستگی و در کنار هم بودن آوازی رسا از دوستی و اتحاد بخوانیم و تاریخی پرافتخار بسازیم . برکسی پوشیده نیست که حکومت ستمکار به قصد تحقیر و نابودی نسل جوان گام برمیدارد و هرگونه شادابی و آزادی و نمایان شدن استعدادهای درخشان جوانان همچون خاری در چشمان خود میبینند . ماهیت حکومتی که از ایجاد امکانات برای جوانان دریغ میکند و سرمایه های این کشور ثروتمند را در راه نابودی استعدادها و جایگاه جوانان صرف میکند کاملا روشن است . و بدانیم که دیگر کشورهای بیگانه نیز در چارچوب حفظ منافع خود به این موضوع مینگرند و به آنها امیدی نیست . بهترین راه پیروزی پذیرفتن باورهای خودمان است که با هم بودن مان تصویر دریایی خروشان را نمایان خواهد کرد .
ما توانایی و آمادگی برای رهایی از این تارهای تنیده را داریم و با اتحاد و همبستگی بزودی به فضای آزادی خواهیم رسید .
دادجویان آزادیخواه همراه و همیار و همرزم جوانان آزادیخواه و مبارز ایران زمین
درود بر همبستگی جوانان ایران
پاینده باد باور و توان جوانان ایران
زنده و استوار باد تلاش و رزم ایرانیان
   


۳ نظر:

  1. باسلام درود وپاینده باد رزم وتوان جوانا ن ایرانی همان انانیکه از نسل کوروش کبیر هستند وبرای ازادی کشورشان گام بر میدارند درود بر همت ولایتان پاینده باد ایران سرنگون باد اهریمنان

    پاسخحذف
  2. افسوس که فقط در حد جملاتی زیبا بود

    پاسخحذف
  3. با عرض سلام و ادب محضر مبارک استاد گرانقدر و جوانان رزمگاه کماندو ایران. انشاالله توفیق الهی نصیب ما شود تا بتوانیم مردانه و جانانه دست در دست هم این سرزمین اهورایی را از چنگال دژخیمان و ددمنشان، این آخوندهای فرصت طلب و حرامخوار و کفتار و گرگ صفت و بدتر از یزیدیان زمانه بازپس بگیریم. گر مرد رهی میان خون باید رفت، از سر فتاده سرنگون باید رفت. گر عاشق صادقی الا زمردن مگریز، مردار بود هر آنکه او را نکشند

    پاسخحذف