۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

سخنی با رسانه ها



زیباترین زینت هر انسان راستگویی و درستی در گفتار است و زشترین کار دروغگویی میباشد .
راستگویی و حقگویی همیشه زیباست و برازنده انسانهای آزادیخواه و درست کردار است و همواره بیادماندنی ترین خاطره های نیک روزگار میماند و از این میان شهامت و امانت را در خود آمیخته دارد . اما دروغگویی بسیار کاری نکوهیده و ناپسند بوده و چهره های دروغگویان را هم زشت میکند و با درونی از خیانت و ترس عجین است .
مطمئنا هیچگاه و هیچ چیز ثابت و ابدی نیست و فقط کردار و گفتار نیک وپسندیده به یادگار میماند همانگونه که فضاهای سرد و ناامیدی میگذرند و جای خود را به امید و روشنایی میدهند و این قانون طبیعت و گردش روزگار است که همه چیز در حال تغییر و حرکت هستند و هیچ چیز جز ذات خداوند یکتا در عالم جاودانه و ابدی نیست .
انسانها ، کشورها ، موجودات و موقعیت های طبیعی و جغرافیایی در هر مقطع و در زمانه خود دستخوش حوادث و رویدادهای گوناگون چه تلخ وشیرین و چه با ویرانی و آبادی با ظواهری متفاوت بوده و هستند و در برخی مواقع عده ای وقایع را با احساس خود چه به دلخواه و چه با فرمان و اجبار ثبت میکنند و به برگ های تاریخ می افزایند که هم اینک برخی دست نوشته ها و سنگ نوشته ها و آثار فرهنگی و باستانی بجای مانده حکایت از شناسه های  تاریخی هر قوم و قبیله و ملتی دارد و هر ملتی با گذشته خود عجین و زنده است . بگونه ای که بسیاری ملاک و معیار ارزش گذاری مملکت خود را از میراث فرهنگی و تاریخی بجای مانده  از گذشته سرزمین شان میدانند .

  
مجموعه تاریخ نیز برگ های به هم پیوسته خاطرات و داستانها و ثبت رویدادها و حوادث در اعصار گذشته است و در واقع آنچه امکان ثبت و نوشتن در گذشته بوده امروزه بعنوان تاریخ مورد بررسی و مطالعه قرار میگیرد . حال با نگاهی به عصر کنونی در می یابیم که این زمان نسبت به عصرهای گذشته بسیار متفاوت است چرا که هر رویداد و حادثه ای در هر روز و ساعت و لحظه ای ثبت میگردد و بعنوان اخبار و پیام به سراسر دنیا پخش و نشر میشود . و این بدین معناست که نقش رسانه ها همراه با تجهیزات و امکانات پیشرفته ارتباطی بسیار بالاست و شاهد هستیم که عصر کنونی را عصر ارتباطات نامیده اند بگونه ای که ارتباط ها و پیوند ها بسیار نزدیک و سریع حاصل میشود و جهان با این شیوه  بعنوان دهکده جهانی مطرح گردیده است . و در واقع هر نقطه ای از جهان چه دوردست ترین مناطق و چه نزدیک ترین مکان ها همگی در خود خبر ها و پیام ها و ناگفته ها و حوادثی بسیار دارند و چه بسا دردهای کهنه و خاطرات تلخ و حوادث  ناگواری که هنوز هم با این همه گستردگی رسانه ها پخش و نشر نگشته است .
مطمئنا نقش رسانه ها در این عصر از اهمیت بسزایی برخوردار است و در جهت دهی فرهنگ ها و شناسایی هویت فرهنگی ملل بسیار موثر میباشد و چنانچه با دقت نگریسته شود جایگاه راستین رسانه ها در انتقال خبرهای واقعی و آشکار نمودن حقایق بسیار مهم بوده و با اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوع های گوناگون موجب حصول نتایج مطلوبی میگردد . جا دارد اشاره ای شود به مهمترین اصل که خوشنامی و جذابیت و در این میان مهمترین اصل ، خوشنامی و جذابیت رسانه ها همان صداقت و امانت در خبررسانی و شفافیت موضوع ها بدور از دشمنی و سوء استفاده است .
برای افزودن به چیزهای نیک شاید بایستی از برخی موارد کاست و برای بدست آوردن هر چیزی بستگی به جایگاه و مراتب آن باید هزینه های پرداخت بخصوص اینکه برای بدست آوردن جایگاهی شایسته باشد و به همین منظور در مورد رسانه ها نیز این مهم وجود دارد . رسانه های که رعایت انصاف را در گسترش حقایق و واقعیات موجود جامعه نمایند و با شجاعت نسبت به بیان حقایق بپردازند شاید در مقطع یا زمانه های مورد هجوم ، تهمت ، هتاکی یا سرکوب قرار گیرند اما لذت حقگویی را برای همیشه احساس کرده و با گذر از دوره زمانی سخت به ثمره شیرین عزت و پیروزی خواهند رسید .
آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از وظایف هر رسانه است و راستگویی زیور پسندیده ای است که برازنده انسانهای باوجدان و منصف و حقیقت طلب میباشد . و اقبال عمومی و خواسته انسان های آزاده از رسانه ها رعایت اخلاق و بیان واقعیات موجود است که در این صورت عملکردشان اثرگذار و سازنده و مورد پسند و رضایت مخاطبان خواهد بود و در مقابل رسانه هایی که وام دار دیگران بوده و با دروغ پردازی و وارونه نشان دادن واقعیات حرکت میکنند و یا در جهت خشنودی حاکمان ظالم گام بر میدارند و از خود اختیار و اراده ای ندارند در نظر بسیاری از مردم مورد نکوهش و سرزنش هستند و هر چه عملکردشان ناپسندتر باشد انزجار و تنفر از آنها نیز بیشتر خواهد بود . با هر شیوه و روشی که رسانه های گوناگون داشته باشند در هر صورت این دیدگاه و نظر مردم و قضاوت آیندگان است که موجب ارزیابی عملکردشان میشود .
حال سخنی با رسانه هایی که به هر طریقی مرتبط با وقایع روز ایرانیان در سراسر دنیا هستند داریم . اگر تاکنون به هر علت و دلیلی توانایی انجام رسالت خطیر و وظیفه راستین رسانه ای نبود و در هر شرایطی چه از  ترس جان و چه از موقعیت مادی و سیاسی مواردی در مسیر اطلاع رسانی و بیان دردهای مردمان و جوانان وجود داشته است و شکستن دیوارهای ناپسندی مشکل بود ، اینک زمینه ای توسط جوانان این مرزو بوم ایجاد گردیده که با یک تلاش همگانی و همبستگی ملی دیوارها و موانع پیشرفت شکاف برداشته و بااستمرار تلاش فرو خواهد ریخت .  
ضمن احترام به همه رسانه هایی که با شهامت و صداقت نسبت به بیان واقعیات تلاش کرده و میکنند ، از دیگر همکاران رسانه ای میخواهیم تا همسو با مردم برای آزادی و آبادانی همراه شوند و با همبستگی و همراهی همدیگر در برابر هر ناروایی و دروغ و ظلم بایستیم که کوتاهی در این امر موجب ندامت و پشیمانی است  . روی سخن ما با همه است اما بیشتر به آنانی که در اندیشه آزادی و سرافرازی میهن عزیزمان هستند میباشد .
هم اکنون در سینه های تنگ مردمان فریادهایی است که توان بیرون بردن نداشته اما بزودی فریادها سر خواهند داد . در چشمان کودکان سوخته و آواره حرفهای بسیار است که توان بیان نداشته اند اما بزودی دیدگانشان را از اشک غم تهی و روشن بشادی خواهیم دید .
در دلهای مادران داغداری که از فراق جدایی فرزندانشان غم ها و دردهای سهمگینی است که موقعیت بیرون کردن ندارند اما بزودی انتقام خون های به ناحق ریخته و بیدادگری های ظالمان را مینگریم .
گام های جوانان این دیار  اگر چه سست و ضعیف گشته اما بزودی پایداری و توانایی گامهایشان در حرکتی پسندیده و رزم جانانه را شاهد خواهیم بود .
سرزمین ویرانه را دوباره خواهیم ساخت و بر هر ویرانه ای سازه ای از پایداری و پاکی بنا میکنیم و در این راه دستان همه مهرورزان این آب و خاک را به گرمی میفشاریم و حضور مبارزان آزادیخواه را ارج می نهیم .
  



۱۲ نظر:

  1. چه دردآور است روزگار امروز ایران،روزگار سیاه تاریکی ودروغ،روزگار سخت ظلم وجور حاکمان دیار
    امیدوارم این روزگار سخت بزودی به اتمام برسد
    بسیار جالب وزیبا بود

    پاسخحذف
  2. چه درد آور است روزگارتلخ ایران،روزگارسخت فریب ودروغ،روزگار سخت ظلم وجورحاکمان دیار
    بسیار زیبا وجالب بود درود برتمام بزرگان راه آزاد اندیشی ودرودفراوانتر برهمه آنانی که برای آزادی انسانیت واین دیار کهن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند

    پاسخحذف
  3. سالهاست که همگی دم از بی عدالتی میزنیم و منتظریم که روزی برسد تا بتوانیم حقمان را از ستمگران و اجانب در این سرزمین بگیریم. هیچ ایرانی اصیلی حاضر به تن دادن به خفت و خاری نیست. هیچ ایرانی اصیلی نمیتواند ریختن ناحق خون هموطنش را ببیند و ساکت بنشیند. سالهاست که سکوت کرده ایم و منتظر فرصت مناسبی هستیم. اگر ایرانی هستید کمی درباره رزمگاه کماندو تحقیق کنید و تصمیم درست بگیرید. هدف رزمگاه ایستادن در برابر روحانیت نیست. بلکه هدف والای ما ایستادگی در برابر ظلم و ظالم است. بازگرداندنه عزت و شرف ایرانی
    سکوت دیگر بس است . . .

    پاسخحذف
  4. باسلام همیشه برای اطلاع رسانی عمومی که همگان بفهمند از لحاظ سیاسی واقتصادی واجتماعی در مملکتشان چه خبر است را رسانه ها انجام میدند اما در این مملکت هرچه دروغ وریا کاری بود را به خورد مردم دادند ای رسانه های ایران زمین ای کسانیکه عزت وشرف وغیرت ایرانی در رگهایتان میجوشد از خدا بترسید که به ناچار در پیشگاه او حاضر خواهید شد پس واقعیت ها را انتشار بدید واز ظلم نترسید که پایان دجلان نابودی وسیاهی است که بعد او پشیمانی سودی ندارد با تشکر

    پاسخحذف
  5. با سلام, امیدوارم که همه رسانه ها نسبت به این مردم و این خاک احساس مسئولیت کنند و بدون هیچگونه ترسی وظیفه انسانی خودشون رو انجام بدن.

    پاسخحذف
  6. طاقت بیار میشه شنید خندیدن دلخواه رو
    تو زنده می مونی رفیق طاقت بیار این راه رو...

    پاسخحذف
  7. دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد...

    پاسخحذف
  8. با درود به رسانه هایی که با شجاعت در این دیار تاریک با بیان حقیقت اجازه نمی دهند روشنایی فراموش شود و با امید به آزادی میهن...

    پاسخحذف
  9. چه زیباست وچه شیواست این سخن با امید به اینکه حرکتتان زودتر آغاز شود
    امیدوارم رهایی زودتر آغاز شود
    درود بر شما بزرگان را آزادی

    پاسخحذف
  10. ای ایران ای وطن من ای عشق من ای یادگار نیاکان پاک من ،تو را با تمام وجود دوست خواهم داشت
    ای زیبای من دوباره تو را خواهم ساخت...

    پاسخحذف
  11. من از طریق سایت آزادگی و بطور اتفاقی مطالب مربوط به شما رو مطالعه کردم،برایتان آرزوی موفقیت میکنم و خودم نیز به عنوان یک جوان ایرانی با شما همراه خواهم بود و اگرچه مردم به دلیل انواع مشکلات و گرفتاری ها خسته هستن ولی یقیین بدانید که با شروع حرکت با شما همراه خواهند شد چرا که آنان منتظر جرقه ای هستن که مانند باروت منفجر شوند

    پاسخحذف
  12. اینقدر در این مملکت شبانه روز دروغ به خورد مردم دادند که حالا قبول واقعیت برای همه سخت شده. در تمام این مدت مردم تنها شاهد بالای دار رفتن سرهای بی گناه بودند و چیزی جز سکوت و مخفی شدن در کنج خونه ها ازشون دیده نشده. تنها کسانی که دم از مبارزه و ایستادگی در برابر حکومت ظالم میزدند اونهایی بودند که خارج از مرزهای این کشور در کمال آسایش و آرامش سر بر بالین میگذاشتند و از دور دستی بر آتش داشتند. کسانی که مردم بی گناه رو برای شورش تشویق کردند و زمانی که جوانهای ما زیر مشت و لگد خونخواران حکومتی جان میدادند پشت دوربینها نشسته و اشک تمساح ریختند.
    حالا برای اولین بار مردمی از درون کشورمون سربلند کردند که به هیچ جناحی وابستگی ندارند. تنها برای گرفتن حق خود از چنگال دشمن مبارزه میکنند. مردمی که حتی مورد پسند هیچ شبکه داخلی و خارجی نیست. مردمی که از همه درخواست کمک کردند اما هنوز کسی دست یاری دراز نکرده.
    مردم بیدار بشید و ببینید که اینهایی که ازتون کمک میخواهند الان در خاک کشورتون زندگی میکنند و شجاعانه در برابر تمام فشارهای حکومتی ایستادند. اینها از پشت تلویزیون و خارج از این مرز و بوم با شما حرف نمیزنند.
    اگر واقعا خواستار رهایی از دشمن هستید بلند بشید و یا علی بگید. مطمئن باشید من و شماییم که میتونیم خاکمون رو از چنگال دژخیمان نجات بدیم. نه اونهایی که از اون طرف مرز ما رو تشویق به شورش میکنند تا با ریختن خون ما راهی برای حکومت خودشون پیدا کنند
    یا علی . . .

    پاسخحذف